Jouw diëtiste Marilyne

Samen gaan wij stapsgewijs op zoek naar een geschikt voedingspatroon dat past binnen jouw eigen levensstijl. Het is vanzelfsprekend dat ik alles geef om jou zo goed mogelijk te begeleiden! Daarom school ik mij regelmatig bij om de laatste nieuwe ontwikkelingen op vlak van voeding, gezondheid en beweging op te volgen. Bovendien is het omwille van mijn leergierigheid dat ik verder studeer aan de universiteit van Gent voor de richting Master of Science in de gezondheidsbevordering.

Ik ben erkend bij het RIZIV Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering

(5-63645-22-601) en ook lid van de Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten.

De sessies kunnen zowel in onze praktijk als online doorgaan.

 

profielfoto_edited.jpg

Overgewicht en obesitas

Wat zijn nu de fabels en wat zijn de facts rond gewichtsverlies? Met behulp van op maat gemaakte doelen streven we naar een gezonde relatie met voeding die jouw noden en behoeften vervult.

Ken je de tanita BC-545N al? Hiermee kan ik jouw lichaamssamenstelling meten zonder dat je er iets van gewaar wordt. De volgende gegevens worden berekend:

  1. Gewicht

  2. BMI

  3. Lichaamsvet (%)

  4. Spiermassa (kg)

  5. Visceraal vet of orgaan vet

  6. Vochtbalans of totaal lichaamswater

  7. Metabolische leeftijd

  8. Botmassa

 

Zwangerschap

Het is moeilijk om te weten wat je nu wel en niet mag eten door al die goedbedoelde adviezen en kraampraatjes. Gelukkig wil jij wel weten wat de beste voeding is voor jou en je kindje tijdens de zwangerschap. Welke voedingssupplementen zijn uiterst belangrijk? Mag ik nog mijn overheerlijke favoriete voedingsmiddelen eten? Hoe voorkom je nu eigenlijk die ziekmakende voedselinfecties zoals Listeria monocytogenes en Toxoplasma gondii? Welke risicoproducten zijn er en wat zijn veilige alternatieven ervoor? Samen gaan we op zoek naar een goed gebalanceerd eetpatroon die jouw noden en behoefte vervult. Bovendien krijg je verschillende praktische tips mee zoals hoe je veilig thee kunt drinken, hoe je je voeding moet bereiden om infecties tegen te gaan,...

logo blauwe appel.png

Download hier 10 handige tips als je zwanger bent !

 

Hart- en vaatziekten

Een gezond voedingspatroon en levensstijl staan hier centraal. Veranderingen hierin kunnen een grote impact hebben op jouw cardiovasculair risicoprofiel. 

 

FODMAP

Binnenkort kan u ook voor het FOMDAP dieet bij mij terecht. FODMAP staat voor Fermentable Oligosaccharides, Disaccharides, Monosaccharides And Polyols. Het wordt toegepast bij het prikkelbare darm syndroom.